Zaterdag was het dus onmogelijk de duiven te lossen in Orleans. 's Zondag zou het met name in Belgie in de loop van de dag opklaren zodat de duiven dan wel gelost konden worden. Het was een fout besluit te vertrouwen op het verbeteren van het weer in Belgie zonder dat daar al enig bewijs voor was dat dit zou gebeuren. Het resulteerde in een zeer slechte vlucht met veel achterblijvers. Van de 216 duiven moesten er zondag avond bij het afslaan nog 133 komen , dat is dus meer dan 60%.In de loop van maandag zijn er circa 50 duiven nagekomen.
Blijft dat er nog circa 80 duiven niet terug zijn. Voor een aantal liefhebbers is hiermee het oude duiven seizoen ten einde en is het te hopen dat er nog duiven terug komen. Maar die duiven zullen een aantal weken moeten herstellen.
update 14 juni 2007: Na telling bij het inkorven St.Quentin moeten er na circa 50 duiven komen.Â
Blijft natuurlijk de vraag wat is hier foutgegaan. Had er niet betere informatie ingewonnen moeten worden over de ontwikkeling van het weer op de vlieglijn? Waarom zijn de duiven ineens met 4 afdeling tegelijk gelost terwijl we dat anders nooit doen? Vragen waarop alleen het afdelingsbestuur een antwoord kan geven en ik vind dat het hun verantwoording is om dat te doen. Alleen als we duidelijkheid krijgen over de besluitvorming rond de lossing van deze vlucht dan is het mogelijk te concluderen of er fouten gemaakt zijn. Een goed bestuur moet daar open in zijn.
Ook deze vlucht had natuurlijk een overwinnaar. De beide eerste plaatsen waren voor de comb. Spin-Wiggeman. Bennie Steffens (jawel onze vitesse kampioen) draait z'n aangewezen op plaats 3 en staat na 2 fondvluchten op plaats 1.
 Uitslag WedvluchtÂ
 0419  DE KOERIER          STEENWIJK         Â
 E03 Orleans Saran 10-06-2007  Los:07.00  Deelnemers:14  Duiven:216
 Weer: wind nnoÂ
 PLC Naam                 Afstand AD/AP Get Ring        Tijd    Snelheid Punten
  1 Spin & Wiggeman      617,232 40/18  27 6-4279722   16.55.40 1036,182 1000,0
  2 Spin & Wiggeman         2    40     10 6-4279712   16.57.32 1032,944 995,3
  3 B.Steffens           616,821  9/2    1 5-4272044   17.05.30 1018,671 990,6
  4 D.v.d.Berg en Zn.    618,055 36/12  25 6-4279306   17.07.04 1018,100 985,8
  5 Wagter & Kos         611,362  5/1    3 6-1644016   17.01.48 1015,864 981,1
  6 H.v.Looy             617,265  9/3    7 6-1644111   17.11.59 1008,630 976,4
  7 E.Jongman            618,754 20/3   18 6-1576019   17.17.16 1002,410 971,7
  8 Spin & Wiggeman         3    40     11 5-1982856   17.17.37 999,355 967,0
  9 D.v.d.Berg en Zn.       2    36     24 6-4279298   17.21.05 995,124 962,3
 10 Spin & Wiggeman         4    40      9 6-4279763   17.24.03 989,054 957,5
 11 Spin & Wiggeman         5    40     33 4-4254558   17.27.49 983,120 952,8
 12 R.ter Heide          617,434 15/5   10 4-4254226   17.29.15 981,222 948,1
 13 D.v.d.Berg en Zn.       3    36     34 6-4279311   17.34.37 973,902 943,4
 14 Spin & Wiggeman         6    40     19 6-4279759   17.35.25 971,361 938,7
 15 D.v.d.Berg en Zn.       4    36     29 6-4279320   17.37.26 969,599 934,0
 16 Spin & Wiggeman         7    40      1 5-4272190   17.37.07 968,769 929,2
 17 Spin & Wiggeman         8    40     38 5-1982864   17.37.40 967,934 924,5
 18 R.ter Heide             2    15     12 4-4254202   17.39.21 965,720 919,8
 19 A.Timmerman          617,220 10/3    3 4-1435311   17.39.41 964,866 915,1
 20 Spin & Wiggeman         9    40      2 5-4272209   17.42.10 961,151 910,4
 21 Spin & Wiggeman        10    40     20 5-4272219   17.46.56 954,069 905,7
 22 Spin & Wiggeman        11    40     15 5-4272174   17.47.57 952,572 900,9
 23 P.Wagteveld          617,547  8/2    1 5-1983025   17.49.51 950,291 896,2
 24 H.v.Sluis            617,789 18/3    3 6-1644620   17.50.35 949,572 891,5
 25 Spin & Wiggeman        12    40      7 6-4279750   17.56.10 940,644 886,8
 26 D.v.d.Berg en Zn.       5    36     13 6-4279308   18.02.37 932,747 882,1
 27 D.v.d.Berg en Zn.       6    36     35 6-4279309   18.03.50 931,039 877,4
 28 E.Jongman               2    20      1 5-1987424   18.06.27 928,433 872,6
 29 H.v.Sluis               2    18     16 5-1982783   18.06.59 926,225 867,9
 30 H.v.Looy                2     9      1 4-1435379   18.12.12 918,276 863,2
 31 D.v.d.Berg en Zn.       7    36      2 6-4279302   18.13.48 917,267 858,5
 32 Spin & Wiggeman        13    40      3 5-4272192   18.13.47 916,050 853,8
 33 D.v.d.Berg en Zn.       8    36     19 6-4279335   18.19.07 910,086 849,1
 34 P.Wagteveld             2     8      5 6-1644271   18.19.22 909,004 844,3
 35 R.ter Heide             3    15      9 5-4272121   18.20.24 907,457 839,6
 36 F.Lugtmeyer          617,932 18/1   17 6-4279251   18.21.41 906,458 834,9
 37 R.ter Heide             4    15      8 5-4272134   18.21.43 905,704 830,2
 38 A.Timmerman             2    10     10 4-1435303   18.23.36 902,879 825,5
 39 H.ten Veen           616,859 10/1    5 5-1982566   18.24.37 901,009 820,8
 40 B.Steffens              2     9      6 5-4272059   18.25.03 900,382 816,0
 41 R.ter Heide             5    15      1 4-4254245   18.28.44 896,477 811,3
 42 Spin & Wiggeman        14    40     18 6-4279771   18.29.32 895,126 806,6
 43 E.Jongman               3    20     10 6-1644307   18.36.09 888,822 801,9
 44 D.v.d.Berg en Zn.       9    36     23 6-4279303   18.39.00 884,197 797,2
 45 Spin & Wiggeman        15    40     36 6-4279765   18.39.31 882,351 792,5
 46 Spin & Wiggeman        16    40     17 5-4272211   18.43.20 877,562 787,7
 47 H.v.Sluis               3    18     11 6-1644619   18.44.00 877,524 783,0
 48 Spin & Wiggeman        17    40     22 6-4279725   18.45.27 874,930 778,3
 49 H.v.Looy                3     9      4 5-1982815   18.45.33 874,870 773,6
 50 D.v.d.Berg en Zn.      10    36     36 6-4279332   18.47.51 873,144 768,9
 51 D.v.d.Berg en Zn.      11    36     26 6-4279322   18.53.48 865,865 764,2
 52 Spin & Wiggeman        18    40     13 6-4279737   18.54.37 863,707 759,4
 53 D.v.d.Berg en Zn.      12    36      7 6-4279317   18.56.02 863,165 754,7
 54 A.Timmerman             3    10      4 6-1644143   18.55.34 862,544 750,0
stand fond